Tarinoita sosiaalityöstä – asiakkaan äänellä

Posted on Updated on

 

 

Olin silloin 14…En olis menny sinne (kouluun) ollenkaan, jos ’Pekka’ (perhetyöntekijä) ei olis käyny herättään ja patistanu…Nyt mä meen sinne ihan itte ja menee ihan jees.

 

Hakeuduin Työvoiman palvelukeskuksen asiakkaaksi syksyllä 2014 uraohjausjakson jälkimainingeissa. Minut haastateltiin ja minulle ehdotettiin kuntouttavaa työtoimintaa. Minua kohdeltiin ymmärtäväisesti ja toimeen ryhdyttiin mielestäni vähän liiankin rivakasti. Kuntouttavan työtoiminnan lisäksi minulle suositeltiin kahdeksan viikon maksullista työkyvynarviontijaksoa. Kun sanoin, ettei minulla ole varaa maksaa laskua jaksosta, TYP:in sosiaalityönetkijä lupasi, että sosiaalitoimi voi maksaa laskun, kunhan menen työkyvynarvioon. Vaikka luottamukseni tähän lupaukseen aina välillä horjuikin, lupaus kuitenkin piti ja sosiaalitoimi lopulta maksoi laskun melkein kokonaan. Minä sain sairaslomaa ja pääsin pitkäjännitteisen hoidon piiriin.

 

Tarinat toimittivat sosiaalityön opiskelijat,
Milla Kärkkäinen, Kati Hjerp ja Riikka Lähdesmäki
Lapin yliopisto

Kansainvälisen sosiaalityön päivän kunniaksi Sosiaalinen tekijä -blogi julkaisee asiakkaiden kokemuksia sosiaalityöstä viikon aikana.
Kommentoi

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s